Mosteiro de Santo Estevo de Ribas de Sil |
Actualmente, a produçom dos vinhos Ribeira Sacra encontra-se dentro de uma das Denominações de Origem (D.O. Ribeira Sacra) que possui a Galiza. As empresas vinícolas exportam seus vinhos para todo o mundo. No entanto, muitas pequenas adegas que operam há décadas estám fechando devido à laboriosa dificuldade de plantar vinhas e colher uvas neste território. É por isso que estas quintas requerem uma modernizaçom das infra-estruturas para que os proprietários nom abandonem o terreno.
E é que para além do valor do património artístico histórico existente na Ribeira Sacra, a forma de trabalhar o terreno através da construçom de socalcos nas encostas desde a época pré-romana, é um valor humano que deve ser também considerado património.
O plano de revitalizaçom turística da Xunta de Galiza 2020-2023 assenta na melhoria das infraestruturas para o turismo, como o acondicionamento de estradas, a sinalizaçom de percursos pedestres, a reabilitaçom de adegas e antigos moinhos, a melhoria dos acessos e adaptaçom dos miradouros, etc... Tudo para conseguir o reconhecimento do Património Mundial pola UNESCO, e para fundamentar a economia da zona especializada em turismo e hotelaria, ligada à produçom de vinhos de qualidade.
No entanto, nom existem estratégias concretas para fixar a populaçom nas áreas rurais, ajudando a modernizar as fazendas. Além disso, há ameaças de turistificaçom e os problemas que ela acarreta com o aumento de serviços como rotas de catamarã, trens turísticos e até balões de ar quente... e também graves ameaças de degradaçom ambiental que podem colocar em risco a própria candidatura da UNESCO, como a criaçom de uma tirolesa ou a construçom de uma futura rodovia nas proximidades da área.
Portanto, a questom é: todos os usos podem ser compatíveis? Pode-se realizar um planejamento turístico dinâmico sem que a populaçom local seja obrigada a abandonar o território ou terá que mudar seu modo de vida como ocorreu após a construçom dos encoros?
E por fim, a Ribeira Sacra será considerada Património Mundial? Certamente merece, veremos o que acontece.
Clique na caixa no canto superior esquerdo do mapa para escolher as capas que deseja ver.
0 Comentários